Cariere

5 tendinte care vor transforma resursele umane in urmatorii 10 ani

  • Published in Cariere
  • Hits: 122

Lumea se schimbă extrem de rapid si companiile fac eforturi pentru a ramane pe pozitii intr-un mediu de afaceri rapid si hipercompetitiv.


Dar a rămâne pe poziții nu este doar o chestiune de inovație sau de excelență. Trebuie, de asemenea, să se schimbe companiile și modelele lor de funcționare pentru ca ele să devină adevărate locuri de muncă ale viitorului.

Profesioniștii în Resurse Umane au un rol important în procesul de schimbare. Resursele umane va fi forța de pionierat în crearea locului de muncă al viitorului. Pentru a realiza acest lucru, va fi esențial să se utilizeze noile tehnologii, gestionarea datelor și alte inovații.


Iată cinci tendințe importante care vor transforma locul de muncă și resursele umane în următorii 10 ani.

  1. Inteligența artificială, robotica și automatizarea
Cercetarea efectuată de Carl Benedikt Frey și Michael Osborne arată că aproximativ 47% din totalul locurilor de muncă din SUA se vor pierde din cauza inteligenței artificiale și automatizării în următorii 10 ani. Astăzi, multe companii au roboți și oameni care lucrează unii lângă alții. Roboții devin din ce în ce mai ieftini, iar abilitățile umane nu țin pasul cu evoluțiile tehnologice. Această tendință va continua, iar înlocuirea oamenilor în diverse locuri de muncă rămâne inevitabilă.

Acest lucru ridică numeroase dileme etice. RU va trebui să se ocupe să creeze un echilibru sănătos între munca roboților și cea umană. RU va trebui să se asigure mai ales că angajaților li se oferă provocări profesionale care maximizează potențialul lor creativ, permițându-le să aducă un aport mai mare decât colegii lor roboți.HR3
Măsura rentabilității investiției nu se va mai baza pe număr, ci pe calitatea rezultatelor iar RU va trebui să conceapă un loc de muncă care să faciliteze acest lucru.

  1. Realitatea virtuală și augmentată
Realitatea virtuală și augmentată vor influența mai multe funcții corporative, printre care recrutarea, instruirea și colaborarea.

În ceea ce privește recrutarea, companiile cheltuiesc 3 500 $ pentru fiecare nouă angajare. Aceasta înseamnă în jur de 72 miliarde de dolari pentru recrutare pe an, numai în SUA. Realitatea virtuală și augmentată vor deveni instrumente importante pentru resursele umane. De exemplu, realitatea virtuală va fi utilă pentru intervievarea candidaților. Candidații vor face cunoștință cu compania iar recrutorii vor evalua în timp real abilitățile persoanei.

În ceea ce privește formarea, companiile americane au cheltuit 164,2 miliarde de dolari pentru formare și dezvoltare în 2012. Aproximativ 50% din aceste cheltuieli au provenit din călătorii, facilități și echipamente. Realitatea virtuală va oferi scenarii 3D în care angajații vor putea înțelege pe deplin informațiile și principiile predate în timpul unui modul de instruire.

Concluzia aici este că Resursele umane trebuie să se redefinească pentru a deveni mult mai tehnice. Procedând astfel, va fi capabil să-și gestioneze mai bine resursele, să furnizeze soluții eficiente și să ofere cea mai bună rentabilitate a investiției.

  1. Personalizarea serviciilor
Unii oameni sunt motivați și inspirați pentru a-și atinge obiectivele în viață. La urma urmei, suntem cu toții diferiți și ne comportăm diferit. Unii doresc să fie cei mai buni, unii doresc să fie inovatori, alții vor să colaboreze și să aibă relații personale puternice cu colegii lor, în timp ce alții vor să devină lideri.

În consecință, modul de abordare a nevoilor și stimulentelor fiecărei persoane nu poate fi același. Cu toate acestea, regulile și politicile de la locul de muncă se aplică în mod egal pentru toată lumea, indiferent de diferențele dintre angajați. Motivul este că ar costa prea scump să se personalizeze serviciile și recompensele pentru fiecare individ. Tratarea tuturor la fel ar putea suna ca un loc de muncă egalitar, dar nu este așa.

Aceasta trebuie să se schimbe.

Folosind tehnologia Resurse umane (de exemplu, roboți, managementul datelor și AI), Resurse umane poate înțelege fiecare individ în parte și concepe servicii în consecință.

  1. Moartea managementului producției (așa cum o știm)
Managementul producției, evaluat cu note anual, va dispărea în cele din urmă. Abordarea actuală a managementului producției continuă să fie elefantul mare din camera Resurse umane. Toată lumea știe că nu funcționează, dar rămâne la loc.

Abordarea curentă a managementului producției este demotivarea și dezangajarea. Nu rezolvă problema producției scăzute și nici nu recompensează eficient performanța înaltă.

Dar o nouă abordare este pe drum, venind din nevoia fundamentală a generației 2000 și a altor generații recente de a primi feedback continuu și în timp real. Este o strategie activă formată din instruire și dezvoltare umană.

Locurile de muncă viitoare nu se vor baza pe evaluări și nu se vor axa pe evaluarea performanțelor oamenilor o dată pe an. În loc, companiile și liderii moderni doresc ca oamenii să-și dezlănțuiască potențialul creativ și știu că, pentru ca acest lucru să se întâmple, esențiale sunt instruirea și feedback-ul continue și locuri de muncă care îi provoacă pe oameni să-și dezvolte abilitățile și talentele.

Resurse umane va fi o piatră de temelie în redirecționarea managementului producției spre această abordare de instruire și dezvoltare umană.

  1. Noul stil de conducere
HR2
În cele din urmă, un nou stil de conducere apare în companiile inovatoare și de viitor. Acest stil de conducere se concentrează pe dezvoltare individuală, colaborare, inovare și utilizarea tehnologiei.

Resurse umane are marea responsabilitate de a instrui noii lideri actuali. Resurse umane trebuie să se asigure că există o forță de muncă eficientă și să planifice succesiunea ei, astfel încât să existe o tranziție armonioasă de la direcțiile generației de după al doilea război mondial către generația milenară.

Până în 2020, 75% din forța de muncă va fi compusă din generația milenară. Multe companii se pregătesc rapid pentru tranziția dintre două stiluri de conducere dramatic diferite (generația de după al doilea război mondial versus generația milenară), dar majoritatea companiilor și grupurilor de resurse umane încă nu cunosc schimbările radicale care vor avea loc în timpul acestei tranziții.

Resurse umane trebuie să ridice ritmul și să se pregătească pentru schimbările care vor rezulta, fie în mod intenționat, fie din greșeală, din această tranziție.

Concluzii

Resurse umane va simți o tot mai mare presiune de a deveni mai strategice și mai inovatoare. Această tendință este de neoprit.

Astăzi, există mulți profesioniști în domeniul resurselor umane care își văd slujba ca pe "o afacere obișnuită". Dar lumea se schimbă dramatic, iar companiile care doresc să rămână importante trebuie să se schimbe și ele.

Resursele umane poate fi și trebuie să fie o forță de pionierat în procesul de transformare care va crea locul de muncă al viitorului.

Și acest lucru va fi imposibil de realizat fără utilizarea la maxim a tehnologiei Resurse umane, managementul datelor și inovația de ultimă oră. Timpul instinctelor, preconcepțiilor și intuiției în Resurse umane s-a dus de mult; astăzi, folosirea de date ferme oferă o modalitate mai precisă de abordare a oamenilor și de proiectare a viitorului loc de muncă.

Despre autor:

Enrique Rubio este pasionat de resursele umane, antreprenoriat, tehnologie și inovație. El este preocupat de problema "de a ține pasul cu mașinile inteligente". Bazele lui de inginerie electronică și resurse umane îl ajută să lucreze în intersecția fascinantă a roboților cu oamenii.

Acum, Enrique este specialist în resurse umane la Banca Inter-Americană de Dezvoltare. https://wispapp.com


Share This

 

Comentarii

  • Nu s-au găsit comentarii

Lasă comentariile tale

Postează comentariu ca oaspete

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.